Trwa ładowanie...
Masz nową wiadomość
Do poprawnego działania systemu JavaScript musi byc odblokowany w przeglądarce!
Pobierz instrukcję odblokowania JavaScript w przeglądarce
Do poprawnego działania systemu zalecana jest najnowasza wersja jednej z poniższych przeglądarek:
Chrome
,
Firefox
lub
Internet Explorer
Strona główna
Informator o ofercie
Terminarz
Regulamin rekrutacji
Regulamin uczestnika zajęć
Pliki do pobrania, instrukcja
Strona główna
Informator o ofercie
Terminarz
Regulamin rekrutacji
Regulamin uczestnika zajęć
Pliki do pobrania, instrukcja
<!DOCTYPE html> <html> <head> </head> <body> <p style="text-align: center;"><span style="font-size: 12pt;"><strong>REGULAMIN REKRUTACJI DO MŁODZIEŻOWEGO CENTRUM KULTURY I EDUKACJI „DOM HARCERZA” IM. JANUSZA KORCZAKA </strong><strong>W ZIELONEJ GÓRZE</strong></span></p> <p style="text-align: left;"><span style="font-size: 12pt;"><strong><br /></strong></span><span style="font-size: 10pt;"><u>I. Podstawa prawna</u></span></p> <p><span style="font-size: 10pt;">Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 marca 2017 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek.<br /></span><span style="font-size: 10pt;"><u><br />II. W rekrutacji biorą udział:</u></span></p> <p><span style="font-size: 10pt;">1. Uczestnicy zajęć kontynuujący edukację w MCKiE, poprzez złożenie drogą elektroniczną deklaracji uczestniczenia w zajęciach w kolejnym roku szkolnym.<br />2. </span><span style="font-size: 10pt;">Kandydaci pełnoletni i rodzice lub opiekunowie prawni kandydatów niepełnoletnich, poprzez złożenie drogą elektroniczną wniosku o przyjęcie na zajęcia zgodnie z terminami rekrutacji.<br />3. </span><span style="font-size: 10pt;">Uczestnikami i kandydatami zajęć w placówce mogą być:<br /></span><span style="font-size: 10pt;">1) dzieci w wieku przedszkolnym od 4 lat,<br /></span><span style="font-size: 10pt;">2) dzieci i młodzież w wieku szkolnym,<br /></span><span style="font-size: 10pt;">3) studenci i młodzież do 26 roku życia.</span></p> <p><span style="font-size: 10pt;"><u>III. Warunki i zasady rekrutacji</u></span></p> <p><span style="font-size: 10pt;">1. </span><span style="font-size: 10pt;">O przyjęcie na zajęcia do MCKiE mogą ubiegać się dzieci i młodzież, którzy mieszkają lub uczą się na terenie powiatu Zielona Góra.<br />2. </span><span style="font-size: 10pt;">Kandydaci zamieszkali poza powiatem Zielona Góra mogą być przyjęci na zajęcia, jeżeli po przeprowadzeniu pierwszego postępowania rekrutacyjnego nadal będą wolne miejsca.<br />3. </span><span style="font-size: 10pt;">Warunkiem przyjęcia kandydata jest złożenie wniosku drogą elektroniczną w terminie podanym w harmonogramie naboru na dany rok szkolny. Ilość miejsc w pracowniach jest ograniczona. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.<br />4. </span><span style="font-size: 10pt;">Kandydat może wybrać nie więcej niż dwie formy zajęć. Kolejność podanych form oznacza hierarchię ważności. W przypadku wolnych miejsc na początku roku szkolnego może zapisać się na trzecią formę.</span></p> <p><span style="font-size: 10pt;"><u>IV. Kryteria rekrutacji </u></span></p> <p><span style="font-size: 10pt;">1. </span><span style="font-size: 10pt;">Nauczyciel prowadzący dane zajęcia przeprowadza badanie uzdolnień kierunkowych kandydata.<br />2. </span><span style="font-size: 10pt;">W każdej pracowni obowiązują specyficzne dla danych zajęć ogólnie dostępne zasady badania predyspozycji do danej formy zajęć. Mogą one być aktualizowane w każdym nowym roku szkolnym, a zmiany ogłaszane są przez dyrektora placówki.<br />3. </span><span style="font-size: 10pt;">W przypadku większej liczby kandydatów spełniających ustalone w danej pracowni zasady na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria:</span></p> <p><span style="font-size: 10pt;">a) Wielodzietność rodziny kandydata,<br /></span><span style="font-size: 10pt;">b) Niepełnosprawność kandydata,<br /></span><span style="font-size: 10pt;">c) Niepełnosprawność jednego lub obojga rodziców kandydata,<br /></span><span style="font-size: 10pt;">d) Niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,<br /></span><span style="font-size: 10pt;">e) Samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,<br /></span><span style="font-size: 10pt;">f) Objęcie kandydata pieczą zastępczą.</span></p> <p><span style="font-size: 10pt;"><u>V. Terminy rekrutacji na kolejny rok szkolny zostaną każdorazowo ustalone do 30 kwietnia według wzoru poniżej:</u></span></p> <p><span style="font-size: 10pt;">1.</span></p> <table style="border-collapse: collapse;" border="0.5"> <tbody> <tr> <td width="45"> <p><span style="font-size: 10pt;">l.p.</span></p> </td> <td width="444"> <p><span style="font-size: 10pt;"><strong>Rekrutacja podstawowa</strong></span></p> </td> <td width="125"> <p><strong><span style="font-size: 10pt;">Termin</span></strong></p> </td> </tr> <tr> <td width="45"> <p><span style="font-size: 10pt;">1.</span></p> </td> <td width="444"> <p><span style="font-size: 10pt;">Przyjęcie elektronicznie wniosku od dotychczasowych uczestników, którzy chcą kontynuować zajęcia w MCKiE.</span></p> </td> <td width="125"> <p><span style="font-size: 10pt;"><strong>Od 20.05.do 31.05. br.</strong></span></p> </td> </tr> <tr> <td width="45"> <p><span style="font-size: 10pt;">2.</span></p> </td> <td width="444"> <p><span style="font-size: 10pt;">Przyjęcie elektronicznie wniosku od kandydatów, którzy chcą uczestniczyć w wybranych przez siebie zajęciach w MCKiE.</span></p> </td> <td width="125"> <p><span style="font-size: 10pt;"><strong>Od 20.06.do 30.06. br.</strong></span></p> </td> </tr> <tr> <td width="45"> <p><span style="font-size: 10pt;">3.</span></p> </td> <td width="444"> <p><span style="font-size: 10pt;">Ogłoszenie listy kandydatów zakwalifikowanych na poszczególne zajęcia.</span></p> </td> <td width="125"> <p><span style="font-size: 10pt;"><strong>Od 1.07. br.</strong></span></p> </td> </tr> <tr> <td width="45"> <p><span style="font-size: 10pt;">4.</span></p> </td> <td width="444"> <p><span style="font-size: 10pt;">Przyjęcia potwierdzenia w zajęciach edukacyjnych poprzez złożenie w placówce wypełnionego formularza.</span></p> </td> <td width="125"> <p><span style="font-size: 10pt;"><strong>Do 31.07. br.</strong></span></p> </td> </tr> <tr> <td width="45"> <p><span style="font-size: 10pt;">5.</span></p> </td> <td width="444"> <p><span style="font-size: 10pt;"><strong>Rekrutacja uzupełniająca</strong> (dotyczy wyłącznie wolnych miejsc pozostałych po rekrutacji podstawowej)</span></p> </td> <td width="125"> <p><span style="font-size: 10pt;"><strong>2-3.09. br.</strong></span></p> </td> </tr> </tbody> </table> <p><span style="font-size: 10pt;">2. Pracownie, w których w ciągu roku szkolnego będą wolne miejsca będą mogły prowadzić dodatkową rekrutację uzupełniającą.<br />3. </span><span style="font-size: 10pt;">Uczestnik, który nie uczęszcza na zajęcia bez usprawiedliwienia przez miesiąc może zostać skreślony z listy uczestników.</span></p> <p><span style="font-size: 10pt;"><u>VI. Naboru dokonuje dyrektor placówki na podstawie wniosku złożonego przez kandydata pełnoletniego lub rodziców/ opiekunów prawnych kandydata niepełnoletniego uwzględniając opinię komisji rekrutacyjnej</u></span></p> <p><span style="font-size: 10pt;">1. </span><span style="font-size: 10pt;">Wniosek o przyjęcie na wybrane zajęcia w MCKiE przesyła się drogą elektroniczną.<br />2. </span><span style="font-size: 10pt;">Osoby zakwalifikowane drogą elektroniczną składają w placówce formularz zawierający:<br /></span><span style="font-size: 10pt;">1) nazwy wybranych pracowni i zajęć oraz imię i nazwisko nauczyciela </span><span style="font-size: 10pt;">prowadzącego,<br /></span><span style="font-size: 10pt;">2) dane kandydata: imiona, nazwisko, datę urodzenia oraz dodatkowo w celach </span><span style="font-size: 10pt;">organizacyjnych adres zamieszkania, telefon kontaktowy i adres e-mail (o ile posiada),<br /></span><span style="font-size: 10pt;">3) informację czy kandydat kontynuuje zajęcia w MCKiE,<br /></span><span style="font-size: 10pt;">4) deklarację kandydata pełnoletniego lub rodziców/prawnych opiekunów o zamiarze </span><span style="font-size: 10pt;">systematycznego i aktywnego uczestnictwa w zajęciach oraz przestrzegania </span><span style="font-size: 10pt;">obowiązujących w placówce regulaminów,<br /></span><span style="font-size: 10pt;">5) informację o stanie zdrowia kandydata w zakresie niezbędnym do bezpiecznego </span><span style="font-size: 10pt;">przebywania uczestnika na zajęciach oraz ewentualnie posiadane wszelkie orzeczenia </span><span style="font-size: 10pt;">(np. z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej).</span></p> <p><span style="font-size: 10pt;"><u>VII. Komisja rekrutacyjna</u></span></p> <p><span style="font-size: 10pt;">1. Postępowanie rekrutacyjne do placówki przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora placówki. Dyrektor wyznacza przewodniczącego komisji rekrutacyjnej.<br />2. </span><span style="font-size: 10pt;">Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:</span></p> <ul> <li><span style="font-size: 10pt;">weryfikacja złożonych wniosków,</span></li> <li><span style="font-size: 10pt;">ustalenie listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych na zajęcia do placówki,</span></li> <li><span style="font-size: 10pt;">sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego.</span></li> </ul> <p><span style="font-size: 10pt;">3. Wyniki postępowania rekrutacyjnego podaje się do publicznej wiadomości w formie listy imiennej nauczycieli z planem i wykazem zakwalifikowanych uczestników. Listy umieszczane są w widocznym miejscu w siedzibie placówki.<br />4. </span><span style="font-size: 10pt;">Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego placówka nadal dysponuje wolnymi miejscami, dyrektor placówki przeprowadza postępowanie uzupełniające.<br />5. </span><span style="font-size: 10pt;">Rodzic lub opiekun prawny może wnieść do dyrektora placówki odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 5 dni od ogłoszenia listy kandydatów zakwalifikowanych na zajęcia.<br />6. </span><span style="font-size: 10pt;">Dyrektor placówki rozpatruje odwołanie w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.<br />7. </span><span style="font-size: 10pt;">Jeżeli przyjęty kandydat zrezygnuje z zajęć w czasie trwania roku szkolnego lub zostanie skreślony z powodów wymienionych w statucie MCKiE, na jego miejsce zostaje przyjęty nowy kandydat.</span></p> <p><span style="font-size: 10pt;">Regulamin został zatwierdzony na posiedzeniu Rady Pedagogicznej w dniu 11.05.2022 r.</span></p> <p> </p> </body> </html>